Popis trasy malého severního okruhu:

Trasa okruhu vede mimo turistické a cykloturistické značení. Je proto trochu náročnější na orintaci. Vyhýbá se větším sídlům, na trase nejsou obchody nebo hospody. Cesta několikrát křižuje Olešenský (Pivovarský) potok. Na trase jsou 4 brody. Kromě prvního jsou u všech lávky, po nichž lze přejet nebo přejít.
     Okruh začíná a končí v Ledči na Husově náměstí. Z náměstí se vydáme na most, za mostem odbočíme doprava na Světlou a hned doleva na Kozlov. Přes 2 km se jede téměř po rovině proti toku Olešenského potoka. Za rybími sádkami za autobusovou čekárnou (rozc. doprava Hamry, doleva Pstruhárny, Vrbka) začíná silnice prudčeji stoupat. Projedeme vesnice Olešná a Kozlov. Křižovatku nad Kozlovem projedeme rovně. Vpravo se nabízejí výhledy na Zdeslavice a Prosíčka. Sjedeme do Leštiny (pozor: neplést s Leštinou u Světlé n/S). Vesnici projedeme rovně. Po krátkém prudkém stoupání končí asfaltový povrch. Polní cesta pokračuje do Hlohova. Před Hlohovem na konci lesa po krátkém klesání odbočíme doprava. Krajem lesa budeme sledovat Olešenský potok. Na jediné lesní křižovatce se dáme mírně vlevo, vpravo bychom se vrátili do Leštiny. Přejedeme louku. Před sebou máme 1. brod, který buď projedeme po pravém okraji nebo kolo přeneseme levou stranou. Směrovník nám ukáže další cestu na Zdeslavice. Zleva objedeme mlýn, jedinou polní křižovatku projedeme rovně. Cestu z obou stran lemují ohradníky, za nimiž můžeme vidět velká hnědá chlupatá, trochu bázlivá, stvoření s velkými rovnými rohy. Na zdeslavické návsi se dáme doprava. Za vsí se nabízejí krásné výhledy do údolí. Začneme klesat, před skupinou smrků odbočíme doprava na sotva znatelnou cestu, vedoucí loukou dolů do údolí. Krátce projedeme lesem, odbočíme doleva. Podél potoka dojedeme k táboru ledečských skatů. Za táborem se ukrývá lom, kde se těžil vápenec. Lze spatřit i zbytky cihlových pecí, kde se pálilo vápno. Asi 50 metrů za táborem na levém břehu potoka, pod cestou na okraji na louky se ukrývá Zdeslavická studánka. Areál nabízí spoustu dalších zajímavostí a rozhodně stojí za prohlídku.
     Tábor opustíme naproti pecím, v místě, kde stával totem. Po pontonové lávce přejedeme na druhý břeh potoka. Pěšinou vystoupáme k poli, kde zahneme doleva a po okraji louky dojedeme k lesíku. Cesta nás přivede zpátky k potoku (2. brod), za nímž stojí Vodákův mlýn. Zleva objedeme vodní nádrž. Za ní se dáme doprava a napříč loukou se vrátíme k potoku (3. brod). Cesta nás provede okrajem lesa. Na všech křižovatkách pojedeme rovně až k 4. brodu, za nímž odbočíme doprava. Před sebou už vidíme osadu Hamry. Na konci osady zahneme doleva.
     Odsud až do Horní Ledče se můžeme nechat vést pomocí trojúhelníkových červených a žlutých šipek. Myslím, že jsou jimi značeny cyklotrasy "Okolo Bohdanče". Odkaz na bližší informace zde.
     Z Hamrů vystoupáme polní cestou kolem osady Kříže do Hradce. U kapličky a na konci vsi odbočíme dvakrát doprava. Silnička lemovaná alejí vzrosltlých stromů nás přivede do Horní Ledče. Projedeme kolem letohrádku, tenisových kurtů a mostu k Ledečskému hradu. Přes den můžeme projet hradem, na noc se hradní brány zavírají.
     Zbývá posledních pár desítek metrů, přejedeme most a stojíme opět na náměstí, odkud jsme vyjeli.

04.10.2008 12:25:45
pavel.73
Profile for pavel.73
Stránky ledečského bajkera:
pavel.73@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one