LEDEČ - HAMRY - VODÁKŮV MLÝN - PROSÍČKA - HORNÍ NEZDÍN - NEZDÍNSKÁ STUDÁNKA - PAVLOV - SVATOJÁNSKÉ HUTĚ - VILÉMOVICE - OSTROV - LEDEČ

Délka okruhu: 19,2 km
Nejvyšší místo: Prosíčka - 549 m n.m.
Nejnižší místo: Ledeč - 353 m n.m.
Převýšení: 276 m
Fyzická náročnost: střední
Jízdní zručnost: nízká
Povrch: 56% asfalt, 24% lesní cesta, 18% polní cesta, 2% pěšina
Kolo: krosové, horské
Mapa: SHOCart 1:100 000 Českomoravská vrchovina č.210 nebo 1:60 000
Havlíčkobrodsko č.139

Okruh začíná a končí v Ledči na Husově náměstí. Začátek je stejný jako u Malého severozápadního okruhu. Z náměstí se vydáme na most, za mostem odbočíme doprava na Světlou a hned doleva na Kozlov. Přes 2 km se jede téměř po rovině proti toku Olešenského (Pivovarského) potoka. Za rybími sádkami u autobusové čekárny odbočíme doprava. Vlčáka u prvního stavení za mostkem vlevo se nemusíme bát, je neškodný. Rovně projedeme osadou Hamry. Za posledním stavením končí asfalt. Vjedeme do polí. Na první křižovatce odbočíme doleva k potoku. Nemusíme brodit, těsně před brodem je pontonová lávka. Mezi brodem a lávkou se do potoka vlévá potůček. Několik dalších stovek metrů se budeme držet jeho levého břehu, který sleduje od brodu polní cesta. Zprava se přidá les. Na křižovatce odbočíme doprava, opustíme potůček a překonáme krátké prudké stoupání.  Před námi se otevře údolí. My pojedeme jeho levým okrajem, po levé ruce budeme mít neustále les. Po chvíli nás les pohltí, zprava se přidá potok, který nakonec vystřídá louka. Na jejím konci potok přebrodíme nebo přejedeme po dřevěné lávce. Dáme se doleva, sotva znatelná polní cesta nás dovede k Vodákovu mlýnu. Před vodní nádrží se stočíme doprava k lesu. Potok nepřejíždíme! Vjedeme do lesa. Za lesem se cesta stáčí vpravo a začíná poměrně dlouhé stoupání po rozbité kamenité cestě, která nás přivede do Prosíček. Ty projedeme po asfaltce. Ve večerních hodinách bývá otevřená hospoda. Od obecního úřadu nás bude sledovat vyřezaná hlava hasiče. Rovně přejedeme hlavní silnici z Ledče do Leštiny a třešňovou alejí vjedeme do Horního Nezdína. Vpravo nelze přehlédnout oboru s daňky a několika muflony. Ještě ve vsi odbočíme ze silnice doprava. Cesta podél obory nás zavede do lesa. Po krátkém sjezdu se před námi objeví studánka, kde si můžeme doplnit pitnou vodu. Za studánkou se dáme dvakrát doprava a dále se držíme přímého směru, dokud nás cesta nevyvede ven z lesa. Po louce sjedeme k dalšímu lesu. Jeho okrajem přijedeme ke Stanici ochrany fauny v Pavlově. Po projetí stanicí narazíme na silnici. Vpravo začíná Pavlov. Nad vesnicí si můžeme prohlédnout smírčí kámen. My se dáme po silnici vlevo. Ve stoupání kousek za vsí odbočíme doprava na polní cestu, která nás zavede do Svatojánských hutí, kde v minulosti stávala sklárna. Osadou nás provede žlutá t.z. Za posledním stavením uhybá značka doleva do lesa a pokračuje do Benetic, my se dáme doprava a začneme klesat okrajem lesa. Cesta vyústí na rozbitou silničku z Benetic do Vilémovic. Zahneme doprava a sjedeme do Vilémovic. Na návsi se můžeme posilnit v hospodě U čerta. Dále po silnici přijedeme přes Ostrov zpět do Ledče.

mapka

Mapový podklad SHOCart, spol. s r.o., www.shocart.cz
výškový profil

Profile for pavel.73
Stránky ledečského bajkera:
pavel.73@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one