LEDEČ - HAMERSKÁ STUDÁNKA - LACEMBOK - PSTRUHÁRNY - VRBKA - SAČANY - JESTŘEBNICE - CHŘENOVICKÝ HRAD  - PODHRADÍ - SECHOV - LEDEČ

Délka okruhu: 21,5 km
Nejvyšší místo: Vrbka - 532 m n.m.
Nejnižší místo: Pohradí - 343 m n.m.
Převýšení: 312 m
Fyzická náročnost: nízká
Jízdní zručnost: nízká
Povrch: 84% asfalt, 15% cesta, 1% pěšina
Kolo: krosové, horské
Mapa: SHOCart 1:100 000 Českomoravská vrchovina č.210 nebo 1:60 000 Vlašimsko č.138

Okruh začíná a končí v Ledči na Husově náměstí. Z náměstí se vydáme na most, za mostem odbočíme doprava na Světlou a hned doleva na Kozlov. Přes 2 km se jede téměř po rovině proti toku Olešenského (Pivovarského) potoka. Za rybími sádkami za autobusovou čekárnou (rozc. Hamry) se odbočí doleva na lesní asfaltku do tzv. Pstruháren. Nejdříve projíždíme kolem závory, za kterou se skrývá Hamerská studánka. Pak přijedeme ke skalnatému výběžku, na kterém kdysi stával hrádek Lacembok. Na konci Pstruháren jsou v posledních letech obnovovány téměř zaniklé rybníky. Za posledním rybníkem se dáme doleva a po silnici krátce stoupáme k dalšímu rozcestí, kde si můžeme u křížku na lavičce odpočinout. Zde se dáme doprava, po chvíli jsme ve Vrbce, v nejvyšším místě okruhu. Na začátku obce se odbočí doleva na Sychrov, kolem sačanského kostela sv. Jana se sjíždí k sychrovskému mlýnu. V nejnižším místě silnici opustíme, hned za potokem zahneme doleva, přejedeme hráz rybníka a vjedeme do lesa. Následuje pozvolný několika kilometrový, téměř nepřerušovaný sjezd k řece Sázavě. Až k řece budeme klesat po pravém břehu potoka Jestřebnice.  První polovina sjezdu je po zpevněné cestě, po přejetí silnice se jede po asfaltce. Před křižovatkou se silnicí Habrek-Jedlá je umístěno druhé odpočívadlo. Další klesání nás zavede ke křižovatce lesních cest, kde se nachází třetí odpočívadlo. Zde se napojíme na cyklotrasu č.19. Před železničním přejezdem se dáme po cestě doprava. Červená turistická značka nás přivede k zřícenině Chřenovického hradu. Po její prohlídce se vrátíme stejnou cestou dolů, přejedeme železniční přejezd, mineme vlakovou zastávku Podhradí, podruhé přejedeme řeku. Za mostem se dáme doleva. Cyklotrasa č. 19 nás po silnici přes Sechov přivede zpět do Ledče.

mapka

Mapový podklad SHOCart spol. s r.o., www.shocart.cz
výškový profil

Profile for pavel.73
Stránky ledečského bajkera:
pavel.73@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one