střední jihovýchodní okruh

LEDEČ N/S - SECHOV - KOŽLÍ - MALÉ BOJIŠTĚ - KOUTY - MELECHOVSKÁ TVRZ - TRPIŠOVICE - SMRČNÁ - ZAST. MRZKOVICE - DOLNÍ BŘEZINKA - SVĚTLÁ N/S - ŽEBRÁKOV - OPATOVICE - PAVLOV - OSTROV - LEDEČ N/S

Délka okruhu: 37,3 km
Nejvyšší místo: nad Melechovskou tvrzí - 547 m n.m.
Nejnižší místo: pod Sechovem - 352 m n.m.
Převýšení: 515 m
Fyzická náročnost: střední
Jízdní zručnost: nízká
Povrch: 76% asfalt, 12% lesní cesta, 7% polní cesta, 5% pěšina
Kolo: krosové, horské
Mapa: SHOCart 1:100 000 Českomoravská vrchovina č.210 nebo 1:60 000
Havlíčkobrodsko č.139

Vyjíždí se opět z Husova náměstí po levém břehu řeky společně s Posázavsku cyklotrasou č.19. Za Sechovem uhybá cyklotrasa doprava do Podhradí, my pojedeme rovně. U hájovny v Pekelsku opatrně přejedeme hlavní silnici Ledeč-Hněvkovice a stočíme se doleva do Kožlí. Na konci klesání vlevo u silnice roste u nás vzácný listnatý strom Dřezovec trojtrnný, který pochází ze severní Ameriky. Je zajímavý tím, že jako plody vytváří přes 20cm dlouhé lusky a že z větví i kmene vyrůstají až 10cm dlouhé trojité trny. Dle lidové tradice byla z větví dřezovce uvita Kristova trnová koruna.
     Křižovatku v Kožlí u zrcadla projedeme rovně, tzn. že se nedáme ani doprava k návsi s hospodou, ani doleva k Ledči. Kožlou opustíme kolem fotbalového hřiště. Přejedeme hlavní silnici Ledeč-Koberovice a pokračujeme směrem na Bojiště. Před Bojištěm na začátku lesa odbočíme doprava. Lesní cesta nás přivede kolem kostela sv. Vojtěcha do Malého Bojiště. Dáme se po silnici doprava. Projedeme téměř celou obcí Kouty. Na konci stoupání za autobusovou čekárnou a následujícím krátkým sjezdem zahneme před posledním domem doleva. Cesta nás vyvede do luk s výhledy na Ledeč.
     V místě, kde se cesta přiblíží k lesu, se v cípu lesa ukrývá Melechovská tvrz. Vjedeme do lesa, u tvrze se napojíme na odbočku zelené turistické trasy, která nás doprovodí nad Mstislavice. Na křižovatce tur. cest se dáme neznačenou cestou rovně kolem vodárny. Pokračujeme rovně lesní cestou, která se ve směru hodinových ručiček obtáčí kolem Melechova. Na chvíli se k nám přidá žlutá t.z., která na louce uhybá doprava k rozhledně. Kousek asfaltu, kousek klesání a cesta končí na okraji Trpišovic přímo u hospody. Po silnici sjedeme do vsi, na návsi odbočíme doprava. Polní asfaltka nás přivede do Smrčné.
     Ve Smrčné projíždíme kolem dvou upravených studánek, Smrčenské (s užitkovou vodou) a Leštinecké (pravděpodobně s pitnou vodou). Již před Smrčnou se napojíme na červenou t.z., která nás přes vlakovou zastávku Mrzkovice a Dolní Březinku dovede do Světlé. Za Dolní Březinkou pozor na úzkou pěšinku na okraji srázu. Značka pokračuje na Světelské náměstí, já jsem se u kamenného kříže otočil a vydal se po žluté t.z. zpět.
     Značka se vrací jinou cestou k Dolní Březince, kamenitým údolíčkem nás zavede na silnici poblíž světelské věznice. Po silnici se vydáme doleva, na silniční křižovatce u Horní Březinky zahneme doprava. Projedeme Žebrákov, kousek za vesnicí zahneme doleva na polní cestu. Na kraji lesa je lavička, odkud je výhled na Světelsko.
     Po silnici se vydáme k Ledči. Postupně projedeme Opatovice, Pavlov a Ostrov. Na rozcestí za Pavlovem si můžeme prohlédnout smírčí kámen

výškový profil

mapka

Profile for pavel.73
Stránky ledečského bajkera:
pavel.73@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one