LEDEČ N/S - BOJIŠTĚ - KOUTY - REJČKOV - STARÉ HUTĚ - PROSEČ - SVĚTLICKÝ DVŮR - HUMPOLEC - VILÉMOV - ROZKOŠ - LEŠTINA, rozc. - ORLOVY - NOVÝ DVŮR, rozc. - DOLNÍ DVŮR - LIPNICE - RADOSTOVICE - LIPNIČKA - SVĚTLÁ N/S - DOLNÍ BŘEZINKA - MRZKOVICE - NA MODLENÁCH - MEZILESÍ - VILÉMOVICE - OSTROV - LEDEČ N/S

Délka okruhu: 55,7 km
Nejvyšší místo: Orlovy - 628 m n.m.
Nejnižší místo: Ledeč n/S - 354 m n.m.
Převýšení: 717 m
Fyzická náročnost: střední
Jízdní zručnost: střední
Povrch: 65% asfalt, 20% lesní cesta, 14% polní cesta, 1% pěšina
Kolo: krosové, horské
Mapa: SHOCart 1:100 000 Českomoravská vrchovina č.210 nebo 1:60 000
Havlíčkobrodsko č.139

Husovo náměstí opustíme kolem budovy gymnázia po červené turistické značce. Ta odbočuje doleva k řece, my budeme pokračovat ve stoupání Havlíčkovou ulicí. Až do Rejčkova pojedeme po silnici. Postupně projedeme Bojiště, Malé Bojiště a Kouty (poblíž Melechovská tvrz). Za Malým Bojištěm zahneme v polích doleva, jinak pojedeme stále rovně. Tato varianta není úplně nejkratší, ale je nejrychlejší a nikde se neztrácí pracně nastoupané metry.
     V Rejčkově na návsi se napojíme na červenou t.z. U rybníka zahneme doprava. Červená značka nás bude provázet až do Humpolce. Po polních a lesních cestách a po málo používaných silnicích nás provede přes osadu Staré Hutě a kolem rybníka Pařez do Proseče. Za posledním stavením vlevo si můžeme prohlédnout Prosečskou tvrz. Dál již cesta do Humpolce ubíhá rychle, většinou se jede z kopce. Poslední krátké stoupání nás čeká za Světlickým Dvorem. Do Humpolce přijíždíme po silnici vedoucí z Kaliště.
     K projetí Humpolce nabízím dvě varianty:
   1. delší, rovinatější, rušnější: Na stopce u Billy opustíme červenou t.z., křižovatku projedeme rovně. Husovou ulicí pojedeme na další stopku, kde odbočíme doleva do ulice Hálkovy. Ta nás přivede až na obchvat (Okružní ulice). Okružní ulicí se dáme doleva ve směru na Havlíčkův Brod. Na druhé křižovatce zahneme doprava na Vilémov a Plačkov.
   2. kratší, kopcovitější: Na stopce zahneme doleva. Asi po 300m zahneme doprava do ulice J.Zábrany, kterou vystoupáme na Horní náměstí. Náměstí projedeme rovně, na 1. křižovatce za náměstím zahneme doleva do ulice 5. května. Ta nás kolem čerpací stanice přivede až k obchvatu. Křižovatku projedeme opatrně rovně.
     Kolem čerpací stanice a automobilového závodiště vystoupáme do Vilémova. Cyklotrasa č.161, zahybající ve vsi doprava nás po pár metrech přivede ke studni s velmi kvalitní vodou, kde si můžeme doplnit lahve. Odtud se vydáme zpět. Křižovatku, kde jsme odbočovali ke studni doprava, projedeme rovně. Silnička a žlutá t.z. nás dovedou do obce Rozkoš.
     Máme-li čas, chuť a dostatek sil, můžeme si po žluté t.z. odskočit ke zřícenině hradu Orlík, vzdálenou asi půl kilometru. Stejnou cestou se pak vrátíme kolem středověké studny zpět. Majitelé horských kol se nemusí vracet, z hradu mohou pokračovat po žluté t.z. Po pár stovkách metrů odbočí doprava na modrou t.z., která je dovede až na Lipnici.
     My ostatní se vydáme z Rozkoše po poměrně nebezpečné silnici směrem na Havlíčkův Brod. Asi 1km za vsí v klesání v mírné pravotočivé zatáčce sjedeme ze silnice velice opatrně doleva na polní cestu, která nás přivede k lesu. Pokračujeme vpravo podél lesa. Vjedeme do lesa a vydáme se doprava směrem na Leštinu. Cesta, nedávno částečně posypaná hrubým štěrkem, nás převede přes les. Cesta ústí na silnici Čejov - Leština - Skála, po níž se vydáme doprava po cyklotrase č.4155. Pozor, abychom nepřejeli odbočku do Orlovských lesů, kde si "dobijeme baterky". Zákaz vjezdu ignorujeme. Cyklotrasu č.4155 opustíme až v Dolním Dvoře, kde odbočíme doleva a po 1km dlouhém stoupání se ocitneme na Lipnici (hrad s muzeem, muzeum Jaroslava Haška, hospoda, výhled východním směrem, nedaleko kamenný kříž, lomy, koupání).
     Z Lipnice se vydáme ke Světlé n/S po silnici sledujíc modrou t.z. V klesání hned pod Lipnicí odbočíme doleva na lesní asfaltku, která dříve vedla k jednomu z lomů. Kdo tuto odbočku přejede, může vše napravit na další odbočce a vydat se doleva po žluté t.z. Po žluté t.z. pojedeme lesem kolem dalších lomů do Radostovic. Asi půl kilometru za vesnicí najedeme na polní cestu, opustíme žlutou t.z., budeme pokračovat doprava po cestě až do Lipničky. Na návsi zahneme doprava, silnice nás dovede do Světlé.
     Ze Světlé se vydáme po silnici přes Dolní Březinku do Mrzkovic. Na návsi odbočíme za kapličkou doprava. Vyasfaltovaná cesta nás dovede do osady Na Modlenách. Po projetí osadou pokračujeme v přímém směru mírným stoupáním do osady Mezilesí. Za osadou v lese zahneme doprava na cestu z Pavlíkova do Benetic. Po krátkém sjezdu a ještě kratším stoupání zahneme doleva na cestu svažující se do Vilémovic.
     Z Vilémovic už jen dojedeme po silnici přes Ostrov zpět do Ledče.

výškový profil

mapka

Profile for pavel.73
Stránky ledečského bajkera:
pavel.73@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one