Poloha:

Zřícenina hradu se nachází poblíž obce Rozkoš asi 2 km na východ od Humpolce.

Historie & současnost:

Historie hradu Orlík (původní název Humpolec) spadá do konce 14. století. Od 17. století hrad chátral a měnil se v ruiny. V 19. století bylo zdivo používáno jako zdroj levného stavebního materiálu.

V současné době se o hrad stará humpolecká obecně prospěšná společnost Castrum. Hrad je přístupný od května do září o sobotách a nedělích, o prázdninách pak denně mimo pondělí.

Odkaz na oficiální stránky:  http://www.hrad-orlik.cz

Příjezdové cesty:

1)  z Humpolce přes Vilémov

Z Horního náměstí se vydáme jihovýchodním směrem ulicí 5. května. Ta nás kolem čerpací stanice vyvede z města. Přejedeme hlavní silnici a vystoupáme do Vilémova, kde můžeme načerpat velmi dobrou vodu z obecní studny. Ve vsi se dáme doleva, napojíme se na žlutou turistickou značku, která nás zavede až na Orlík. Za obcí Rozkoš napravo od lesní cesty stojí za povšimnutí opuštěná hradní studna.

2)  z Humpolce kolem Židovského hřbitova

Z Horního náměstí vyrazíme severovýchodním směrem Hradskou ulicí. Ta nás přivede na kraj parku, kde začíná naučná stezka Březina. Za židovským hřbitovem uhybá stezka z pěkné cesty doleva do lesa. Zde doporučuji jet rovně a přijet podél lesa do Rozkoše. Do obce není třeba vjíždět, cesta nás přivede na křižovatku lesních cest, kde se dáme společně se žlutou turistickou značkou vlevo a vystoupáme na Orllík.

3)  od Lipnice

Modrá turistická značka nás přivede těsně pod Orlík. Posledních několik stovek metrů pojedeme / budeme tlačit dle žluté t.z.

NEDOPORUČUJI jet z Humpolce do Rozkoše po silnici vedoucí dále do Havlíčkova Brodu, která je velice frekventovaná. Navíc mezi Humpolcem a Rozkoší je prudké stoupání !

Profile for pavel.73
Stránky ledečského bajkera:
pavel.73@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one