Poloha: Žandov u Uhlířských Janovic

Účel výstavby: radiokomunikace

Zahájení provozu: 28.5.2001

Nadmořská výška: 555 m n.m.

Výška rozhledny: 45m

Výška vyhlídkové plošiny: 23m

Výhled: východní část středních Čech, Krkonoše, Železné hory, Melechov, Velký Blaník

Přístupnost: podle počasí po zapůjčení klíče

Vstupné: 15 Kč

Poslední návštěva: 7.10.2007

Další info:

Rozhledna je součástí radiokomunikační věže. Je pojmenována podle vrchu, na kterém stojí. Vrchol kopce Březina je nejvyšším bodem kutnohorského okresu. Nachází se asi 200m severozápadně od obce Žandov, při silnici do Uhlířských Janovic.

Rozhledna je přístupná. Podmínkou je zapůjčení klíče v Žandově v domě č.36, po levé straně silnice na Uhlířské Janovice.

1) KROS:

Ledeč - Hamry, rozc. - Hamerská studánka - Lacembok - Pstruhárny - Vrbka - Třebětín - doleva po silnici směr Bohdaneč - na konci lesa odbočit doprava na cyklotrasu 0098 - pokračovat po žluté t.z. směr Zbraslavice - po vyjetí z lesa před obcí Radvančice jet doprava po silnici do Štipoklas - křižovatku ve Štipoklasech projet rovně - náves opustit cestou, která je označena jako slepá - za vlakovou zastávkou odbočit v lese na druhé křižovatce doprava - po vyjetí z lesa v Hetlíně jet po silnici doleva - v Kateřinkách odbočit doprava - pokračovat po silnici ve směru na Uhlířské Janovice kolem Rápošova a Vernýřova, přes Pivnisko - v Žandově odbočit doleva - za vsí odbočit doprava na cestu vedoucí k rozhledně

2) MTB:

Délka: 30,5 km
Nejvyšší místo: Třebětín - 562 m n.m.
Nejnižší místo: Ledeč - 354 m n.m.
Převýšení: 372 m
Povrch: 52% asfalt, 39% lesní cesta, 7% polní cesta, 2% pěšina

Ledeč - Hamry, rozc. - Hamerská studánka - Lacembok - Pstruhárny - Vrbka - Třebětín - po žluté t.z. na rozc. Mohyla (směr Zbraslavice) - po zelené t.z. přes rybník Katlov, Černíny, chatovou osadu a rybník Vidlák, kolem hájovny Kocourov, přes Vernýřov - obec opustit po zelené t.z. - na silniční křižovatce odbočit doprava ve směru na Uhlířské Janovice - Pivnisko - v Žandově odbočit doleva - za vsí odbočit doprava na cestu vedoucí k rozhledně

3) ROAD:

Ledeč - Habrek - Vrbka - Třebětín - Bohdaneč - Prostřední Ves - Zbraslavice - Kateřinky - Rápošov - Vernýřov - Pivnisko - Žandov

výškový profil var.2 (MTB)

Pohled na Žandov

Profile for pavel.73
Stránky ledečského bajkera:
pavel.73@atlas.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one